Chucho Valdés actúa en marzu nel Teatru de la Llaboral

Ye una de les cuatro úniques actuaciones programaes n'España pa presentar el so proyectu Jazz Batá 2

El maestru del jazz cubanu Chucho Valdés actúa’l próximu 28 de marzu, a les 21:00 hores, nel Teatru de la Llaboral. Va presentar el so proyectu Jazz Batá 2, col que ganó’l premiu al Meyor Álbum de Jazz Llatinu/Jazz na 20ª edición de los Latin Grammy Awards, nuna de los sos cuatros úniques actuaciones programaes n’España.

Nesti trabayu afonda nuna idea que yá esquizó en 1972: un tríu de pianu jazz con tambores batá, esto ye, con tambores sagraos en forma de reló de sable utilizaos na música ritual de la rexón yoruba, más conocida como santería, en llugar de la percusión tradicional. Temes como Obatalá, Ochún o 100 años de Bebo, dedicáu al so padre nel centenariu de la so nacencia, formen parte d’esti este últimu discu del fundador de la mítica Irakere, considerada la banda más importante de la hestoria de la música cubana na segunda metá del sieglu XX.

Para los conciertos n’España (trés en Canaries y unu en Xixón), el veteranu músicu cubanu al pianu va tar acompañáu de Dreiser Durruthy (batá, percusiones), Yaroldy Abreu (congues, percusiones) y Ramón Vázquez (contrabaxu). Les entraes, a un preciu de 35 euros, pueden adquirise na Recepción de la Llaboral, el Centru Niemeyer n’Avilés, la Oficina d’Información Turística d’Asturies n’Uviéu y Entraes Liberbank.

Chucho Valdés, una vida d’excelencia musical

Nacíu na localidá de Quivicán en 1941, Chucho Valdés, so la influencia inicial del so padre (pianista escelsu y pieza clave nel desenvolvimientu del mambo), absorbió la tradición musical clásica y europea coles mesmes que les traces de la música popular de la islla y del jazz norteamericanu. Con 16 años Chucho Valdés yá yera pianista na orquesta del so padre. Tres aquellos primeros pasos, formaría parte de la Orquesta del Teatru Musical de L’Habana y crearía el conxuntu Chucho Valdés y el so Combu col cantante Amáu Borcelá.

En 1967 integrar nes files de la Orquesta Cubana de Música Moderna, un ensamble que marcó pautes nel ambiente sonoro cubanu y en 1973 nacía la so agrupación insigne, Irakere, grupu que deseyaba faer una música que fundiera los ritmos afrocubanos d’orixe bantú, yorubá y carabalí con elementos musicales del legáu universal. Naquella sonoridá escuchábase, al pie de un fraseo jazzístico de los preseos de vientu y a los baltáivos de pianu, una guitarra eléctrica procesada con pedales como’l wah y el fuzz. La fórmula d’orquestación escurrida por Chucho Valdés marcó a les bandes cubanes qu’apaecieron darréu, cuantimás no referío al tratamientu de los metales.

Na so carrera Chucho Valdés publicó 87 discos, a lo que se suman 33 collaboraciones n’otros proyectos discográficos y un total de seis premios Grammy y cuatro premios Latin Grammy en distintes categoríes.