¿Cómo ver l’eclipse llunar parcial d’esta nueche?

A diferencia de los eclises solares, los llunares pueden vese dende cualesquier parte del mundu que tenga'l satélite sobre'l so horizonte a la hora del fenómenu
¿Cómo ver l’eclipse llunar parcial d’esta nueche?

L’eclipse llunar parcial va tener llugar mientres esta nueche. A diferencia de los eclipses solares, va poder vese dende cualesquier parte del mundu que tenga’l satélite sobre’l so horizonte a la hora del fenómenu. Nesti casu, eso asocede n’Europa, África, Asia, Australia y Suramérica. N’España, va empezar a les 22:01 (hora peninsular). A les 23:30, va producise la fase de máximu escurecimientu y va terminar a les 00:59. Podrá vese de forma directa o dende telescopios. Si se repara al traviés d’unu d’estos preseos, podrá apreciase la meyora de la solombra tapando la Lluna y detalles de la so superficie como cráteres y montes.

¿Cómo se produz un eclís llunar?

Mientres un eclipse llunar, la Tierra interpónse ente’l Sol y la Lluna y proyecta una solombra que tapa al satélite. Pa que se produza, ye necesario que los trés cuerpos celestes tean alliniaos y que’l satélite tea en fase de lluna llena.

Esisten trés tipos d’eclipses llunares: penumbrales, parciales y totales. Nos penumbrales, la Lluna ye tapada pela parte de la solombra terrestre más esterior y más débil, la clarixa. Por ello, el tapecimientu ye bien leve y apenes ye perceptible. Los eclipses parciales prodúcense cuando’l satélite ye despintáu pola umbra, la parte interna de la solombra que proxecta la Tierra. Puede estremase cuándo la solombra fai contactu cola Lluna, anque’l fenómenu nun presenta una bona definición pola presencia de l’atmósfera, sacantes que se mire por un telescopiu.

Nos totales, la umbra oculta por completu la Lluna. Cuidao que’l diámetru del nuesu planeta ye cuatro vegaes mayor que’l llunar, la so solombra tamién ye más ancha y la fase de totalidá del eclipse puede durar más d’hora y media. Amás, el satélite tórnase de color acoloratáu por cuenta de que la atmósfera actúa como una lente qu’esvia la lluz del Sol y penera los sos componentes azules y dexa pasar los colloraos. Esti fenómenu conozse como ‘lluna de sangre‘. Esta nueche, l’eclipse va ser parcial y solo va llegase a escurecer un 65% de la superficie llunar. El satélite nun se va ver acoloratáu, una y bones esi fenómenu asocede namás nos totales.

¿Precísase un equipamientu especial pa velo?

Non, pa ver los eclises llunares nun ye necesariu nengún tipu equipamientu especial o de protección, anque se va apreciar meyor al traviés d’un telescopiu.

¿Cuándo va ser el próximu eclipse llunar?

El próximu eclipse llunar que se va ver dende España va ser unu parcial en payares del añu que vien. Tamién va haber unu total en mayu de 2022.

Fonte: Agencia SINC